Zamknij

Koniec z bieganiem na pocztę? W tym wypadku awizo nie będzie potrzebne!

13:00, 21.11.2024 Źródło: finanse.wp.pl Aktualizacja: 09:37, 22.11.2024
Skomentuj Fot. Freepik Fot. Freepik

Od początku nowego roku pisma urzędowe będzie można odbierać drogą elektroniczną. Wystarczy założyć skrzynkę e-Doręczeń, by załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu. Jak działa ten system i kto musi z niego korzystać?

Od 1 stycznia 2025 roku będzie można odbierać i wysyłać urzędowe dokumenty (listy polecone) drogą elektroniczną.

System e-Doręczeń, który ruszy na początku przyszłego roku, pozwoli na przesyłanie pism bez konieczności wizyty na poczcie.

Jak to działa?

E-Doręczenia to cyfrowy odpowiednik listu poleconego. Wszystkie osoby zainteresowane korzystaniem z tej usługi mogą już teraz założyć wirtualną skrzynkę odbiorczą na stronie mObywatel.gov.pl.

Korzystanie z systemu jest bezpłatne, a powiadomienia umożliwią bieżące śledzenie korespondencji.

Dla kogo e-Doręczenia?

W pierwszym etapie usługa obejmie urzędy, firmy i zawody zaufania publicznego. W przyszłości obowiązek korzystania z e-Doręczeń będzie dotyczył wszystkich instytucji publicznych, takich jak ZUS czy urzędy miast, oraz wielu podmiotów prywatnych.

Ministerstwo Cyfryzacji podkreśla, że nowy system pozwoli zaoszczędzić czas i pieniądze, eliminując konieczność odbierania awiza czy stania w kolejkach na poczcie.

Wystarczy komputer, tablet lub telefon z internetem, by załatwiać sprawy urzędowe wygodnie i szybko.

(Źródło: finanse.wp.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%