Wertowanie stron internetowych oraz Facebookowych profili może przynieść nam możliwość natrafienia na hasło „plebiscyt branżowy Orły Cukiernictwa”. Okazuje się, że tytułem chwali się cukiernia z Radomia oraz wytwórca ciastek z Katowic… O co w tym wszystkim chodzi?
Orły Cukiernictwa – z czym to się je?
Orły Cukiernictwa to coroczny, bezpłatny plebiscyt, w którym wyróżnia się najlepsze firmy z branży cukierniczej. Wyboru laureatów dokonuje się na podstawie ocen, których codziennie dokonują internauci w portalach typu Ceneo, Zumi, Google Maps czy Facebook. Wszystkie gwiazdki oraz punkty są zliczane i podstawiane do wzoru na średnią ważoną. Wyróżnieniem cieszyć się mogą właściciele tych firm, których wynik końcowy wyniesie nie mniej niż 8 punktów w skali dziesięciostopniowej. Wygrać więc nie jest wcale tak łatwo!
Ilu zwycięzców ma plebiscyt Orły Cukiernictwa 2020?
Zwycięzców jest wbrew pozorom bardzo, bardzo wielu. Wystarczy prześledzić stronę główną plebiscytu (https://www.orlycukiernictwa.pl/) i jej zakładkę Laureaci. W każdym mieście Polski znajdziemy szereg nagrodzonych przedsiębiorców. Na początku każdej z list, podkreślone są trzy zwycięskie firmy. Są to przedsiębiorstwa, które dostały najwięcej pozytywnych ocen. Jeśli kilka z nich będzie miało tę samą notę o zwycięstwie przesądza ilość ocen, z których wyliczono wynik ostateczny. Pozostałych wyróżnionych organizatorzy wymieniają w losowej kolejności.
Co daje przedsiębiorcy plebiscyt Orły?
Wydawać by się mogło, że ta zabawa nie przynosi większego sensu. Zwycięzcy w każdym mieście – jakie ma znaczenie wygrana dla przedsiębiorcy? Organizatorzy uznali, że porównywanie na wstępie cukierni z Warszawy oraz Sochaczewa (przy obranym kryterium wyboru najlepszych) nie ma najmniejszego sensu. To z góry przesądzałoby o wygranej firm z dużych miast. W związku z tym, postanowiono ocenić firmy w mniejszej, lokalnej skali. Wszystko po to, by zarówno przedsiębiorcy, jak i mieszkańcy – ich klienci – mieli sposobność sprawdzić u kogo najlepiej kupić jest pyszny tort urodzinowy. Udział w plebiscycie ma charakter informacyjny, przedsiębiorca dowiaduje się na jakim poziomie oceniane są jego usługi. Jeśli uda mu się zdobyć tytuł laureata, zyskuje reklamę dla swojej firmy.