Zamknij

Czynniki wpływające na pozycjonowanie strony internetowej

08:56, 20.06.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 08:56, 20.06.2022

Wielu przedsiębiorców słysząc "pozycjonowanie" myśli o czarnej magii związanej z programowaniem. Zupełnie niepotrzebnie. Oczywiście profesjonalna firma marketingu internetowego zajmująca się zawodowo zarządzaniem witryną internetową i pozycjonowaniem z dużym prawdopodobieństwem zrobi to lepiej. Jednak nie każdy chce wydawać sporo pieniędzy na pozycjonowanie własnej witryny, szczególnie jeśli jest to lokalna firma działająca na mniejszym obszarze powiatu czy województwa.

Zatem co zrobić, by strona miała jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce?

Prawdą jest, że algorytm wciąż się zmienia, jednak istnieje wiele stałych czynników, które wpływają na odpowiednie pozycjonowanie strony internetowej. Poniżej przedstawimy praktycznie porady, które pomogą Ci w zarządzaniu witryną internetową i lepiej ją wypozycjonują.

1. Przenieś część zadań na stronę internetową, by wygenerować ruch. Prowadząc zakład kosmetyczny czy fryzjerski umieść tam galerię swoich prac, by klienci mogli je obejrzeć. Dodatkowo zainwestuj w elektroniczny system zapisów. Nie dość, że ułatwi Ci to pracę i odciąży w odbieraniu wielu połączeń, to może to być Twój system grafiku miesięcznego a dodatkowo klienci zapisując się (można również wprowadzić płatności online) będą generowali coraz większy ruch na stronie internetowej. Zostaw możliwość zostawienia opinii, pisz ciekawe artykuły i porady.

2. Zwracaj uwagę na treści, jakie udostępniasz. Każda branża może kształcić swoich klientów. Zakład fryzjerski może pisać artykuły o odpowiednim dbianiu o włosy w domu. Kosmetyczka może pisać o domowych sposobach na maseczki. Firma budowlana może napisać artykuł o tym, jak zrobić samemu mały remont czy położyć panele. Każdy artykuł to szansa, że osoba szukająca odpowiedzi na dane pytanie, trafi akurat do nas i skorzysta z naszych usług. Nie każdy klient szuka od razu salonu fryzjerskiego. Niektórzy mogą chcieć poczytać artykuł na temat "jak poradzić sobie z przetłuszczającymi włosami", a Ty możesz mu na to pytanie odpowiedzieć w artykule, zareklamować swoje produkty (np. dobrą odżywkę i szampon do włosów) oraz zaprosić do skorzystania z usług w swoim salonie fryzjerskim.

Pisząc artykuły zwróć uwagę oczywiście na SEO, czyli przyjazność tekstu dla wyszukiwarek. Muszą być to artykuły oczywiście unikalne i poprawne stylistycznie i gramatycznie. Do tego warto, by tytuł artykułu nawiązywał do fraz wpisywanych w wyszukiwarkę. Poprawnym tytułem będzie "Sposoby na przetłuszczające się włosy", tytułem nieprzyjaznym wyszukiwarkom będzie zaś "Jesteś sfrustrowana swoimi włosami? Pielęgnuj je z naszym szamponem!". Nagłówki artykułu zaś powinny zawierać sporo słów kluczowych związanych z danym tematem. Podobnie w tekście warto jest używać pewnych kluczowych sformułowań. Nie może to wyglądać sztucznie, ma to być artykuł dla użytkownika, który z chęcią i zaangażowaniem go przeczyta, jednak warto by zawierał jak najwięcej naturalnie wplecionych słów kluczowych.

3. Zadbaj o popularność Twojej strony internetowej w internecie. Dobrym pomysłem będzie partnerstwo z innymi firmami i wymienienie się banerami reklamowymi na swoich stronach internetowych. Zainwestuj również w artykuły sponsorowane. Prowadzisz studio fotograficzne? Niech portal informacyjny napisze artykuł sponsorowany na temat związany z fotografią okazjonalną - dlaczego zatrudnić profesjonalnego fotografia na chrzest, oczywiście podlinkowując Twoją stronę internetową. Im więcej razy pojawisz się w tego typu miejscach, tym większa szansa na wysoką pozycję w wyszukiwarkach.

Zadbaj o różne źródła marketingu

Zamknięcie się tylko na jedną dziedzinę marketingu internetowego jest błędem i będzie znacznie mniej skuteczne (nawet jeśli Twoja strona będzie idealnie wypozycjonowana) niż reklamowanie się w wielu miejscach. Do odpowiedniego marketingu będą potrzebne zarówno Social Media, takie jak Facebook i Instagram. Coraz więcej osób spędza długie godziny przeglądając Social Media. Umożliwiają one organizację różnych konkursów, np. darmowy obiad dla zwycięzcy konkursu za udostępnienie posta z komentarzem co najlepiej wspomina w Twojej restauracji. Jest to jedna z tańszych form marketingu, ale za to jak skuteczna. Do tego odpowiednio wypozycjonowana strona internetowa, wykupienie kampanii reklamowej Google Ads i możesz liczyć na poszerzenie bazy klientów.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%